Såhär det känns??

Det var ett turbulent veckoslut för min del. Torsdagen började bra men slutade på ett mindre bra sätt. Som ni säkert vet så ärdet en hel del inom den pedagogiska sektorn i Kils kommun som har fått gått. det visade sig i torsdags att jag är en av dem. Jag blev lasad och varslad i samma andetag. Det är inte illa. Men eftersom jag blir lasad iom det vikariatet som jag går på nu så har jag 6 månaders uppsägningstid och även företrädesrätt 9 månader efter uppsägningstiden. Så det är ju positivt. Men jag kan lova att vi grät på jobbet! Ra var inte med när jag fick beskedet men både Ri och Pi var där och vi grät alla tre. På fredag när jag kom till jobbet såg jag Ra, hon bara suckade, höll för munnen och kom mot mig med tårfyllda ögon. Då var det kört igen! Men vi hade planering på morgonen och det var skönt att kunna sitta och prata i lugn och ro utan en massa barn kring benen.

Att jobba på en förskola och bli av med jobbet är så mycket mer! Det är inte bara jobbet och den ekonomiska biten. Jag har 18 barn i gruppen som jag älskar. Alla de barnen har två föräldrar som jag fäst mig vid. Och sist men inte minst så har jag tre underbara arbetskamrater som jag älskar och håller högt! Så det är inte bara att sluta jobbet... Men vi pratade en del på planeringen och det känns ändå som att det finns lite, lite ljus i tunneln. Det skulle ev kunna lösa sig och 6 månader är låång tid, som går fort visserligen.. smiley Men ändå..

Från det ena till det andra.. Spinningen igår gick hur bra som helst. In körde ett hårt pass med oss och jag var helt slut när jag kom hem. Duschade och åkte in till stan, till Li och Ha. Vi tog en promenad in till stan och mötte upp Ho. Vi var på bio nämligen. Och gissa vad vi såg?!?! Håll i er! Kenny Starfighter. Den var ganska så rolig faktiskt. Kanske inte en bio-film men den var rolig. smiley

Idag har jag pysslat inne och sopat uppfarten. Oj oj oj vad mycket bös det blir under hösten och vintern. Men nu är det borta och jag hoppas på att vi inte kommer dra i lika mycket grus. Ska nu göra mig iordning för att åka till So. Det ska bli party av ett visst slag. smiley Ska ta med mig kameran och ta lite roliga bilder.

 

Här kommer lite bilder från idag:

Image Thumbnail

Image Thumbnail

Image Thumbnail Image Thumbnail


Love, emmsaklemmsa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0