Veterinärbesök

Tjejerna var till Solstaden i fredags och blev kastrerade. För några dagar sen så upptäckte vi ett litet rött märke bredvid Skrållans sår. I tisdags så tyckte vi att hennes sår hade svullnat upp lite så vi tog beslutet att ringa och boka en ny tid. Ringde på morgonen igår och fick tid kl 15.30. Tog med Sessan in också för jag tänkte att Skrållan är lugnare då. Väl framme så tittar hon på Skrållan och tycker inte att det ser så farligt ut, fick med en anti-inflamatorisk tablett till henne. Innan vi skulle gå bad jag veterinären att titta på Sessan också, för säkerhets skull. Och det var tur!! Under dagen igår hade Sessan fått ett sår och en liten böld vid sitt ärr så det var bara att åka till apoteket och hämta ut antibiotika till henne. Tur, tur att vi åkte in! Trodde att det skulle bli ett dyrt besök men icke. Det var bara för mig att gå förbi kassan. Det som kostade var Sessans antibiotika, 81 kr. Mycket bra! Jag kan varmt rekommendera Solstadens smådjursklinik till andra som har katt, hund osv. Trevlig personal och bra service.

Annars händer det inte mycket i livet, inte heller på hemsidan. Ska försöka greja under helgen. Gorgeous ska nämligen hjälpa sin far med hans bil så jag är ensam en del. Ska försöka baka matbröd och även bullar tänkte jag. Det är slut i frysen och så kan det ju inte vara. Måste ju finnas nåt att bjuda på om det skulle råka trilla in någon på besök.

Just nu på tv är det en otroligt bra serie, Criminal Minds. Är inte med till 100% just nu, missade de första minutrarna så tittar bara med ett halvt öga. Är en serie som jag ska köpa på dvd och titta på en gång till. Är osäker på vilken säsong som går nu men jag tror att jag har missat andra säsongen och att det är tredje som går på tv nu.


Love, emmsaklemmsa



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0