Sista dagen

I fredags var sista dagen på jobbet. Både skönt och sorgligt på samma gång. Vill ju helst jobba men orkar inte med den ryggen jag har för tillfället. Har känt av den lite idag men inte alls på långa vägar som jag gör när jag jobbar. Men tillbaka till fredagen!

Allteftersom dagen gick så kände jag mig så otroligt uppskattat. Ett av de första barnen som kom på morgonen hade ett paket med sig. Dessa följdes under dagen av ytterligare två barn som hade presenter med sig. Ett av barnen var egentligen ledigt men dennes mamma ringde ner och frågade när jag slutade för de ville gärna se mig innan. Jag blev så otroligt rörd av detta. Och av alla snälla ord som jag fått under de senaste veckorna som jag har väntat på att få gå hem. Det känns tråkigt att gå hem men vet samtidigt att det är det jag måste göra. Hade jag bara orkat hade jag gärna jobbat en månad till.
Men ska till jobbet och hälsa på redan på torsdag. En kollega som fyller år. Så dom blir inte av med mig så lätt inte...



I det första paketet jag fick var det presenter till bebisen. En t-shirt, en bitring och en färggrann leksak att hänga i vagnen.
Det andra paketet var riktat mer till mig. Det var tre svarta värmeljushållare som stod på ett svart fat. Det fick jag av en av mina inskolningar som jag haft under hösten.
Det tredje paketet var riktat till både mig och bebis. Fick en liten rosa påse där det fanns winegum, Center och en liten mjukis-skallra. (Har nämligen lite dille på winegum och Center...) Detta fick jag av min senaste inskolning som har varit lite kämpig.
Libero-påsen fick jag av en arbetskamrat inne på Lyan. Hon hade lite engångsskydd och sådana saker kvar efter hennes senaste. Och så låg det en trevlig rabattkupong med också. Sånt är alltid trevligt!

Kommer verkligen att sakna mitt jobb under den tiden som jag är hemma. Men jag hoppas, och tror, att jag kommer att vara duktig med att hälsa på. Kommer ju få någon form av abstinens annars...

Love, emmsaklemmsa



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0