12 dagar över

Nu har jag gått över 12 dagar idag. Och känner ingen skillnad mot vad jag gjorde för ca 3-4 veckor sedan.
Idag har jag iaf tid hos BM och hon ska boka tid för ultraljud om det fortfarande inte hänt något till på måndag. Efter det vet jag inte vad som händer. De ska väl kolla livmodertappen antar jag och lite sånt. Men jag vet verkligen inte... Om det inte är något som är konstigt så vill de väl inte sätta igång en förlossning som kanske startar av sig själv.

Men det känns ändå ganska så okej. Jag är inte nipprig eller rastlös som jag trodde att jag skulle vara. Jag tar det hela med ro. Jag tror att det beror på att jag under större delen av graviditeten haft ont och otroligt besvärligt. Nu på slutet så har smärtan i ryggen gett med sig. Jag har mycket, mycket sammandragningar men de är intensiva under ett par timmar oftast och sedan så får jag vara "i fred" ett tag. Ryggen led jag av hela tiden. Men, den känslan kan ändara sig på ett par timmar och så är jag ett rastlöst monster som klättrar på väggarna. Man vet aldrig med gravida kvinnor.. ;)
Maria - mamma till Liam ☆
2011-12-30 @ 12:56:04
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Skönt att du mår relativt bra i alla fall! :)

Hur länge får man gå över tiden hos er? Vet du det?

Här är det två veckor. Men vet att i tex göteborg är det tre veckor som gäller innan de sätter igång än.



på ultraljudet kommer de kolla barnets storlek och mängden fostervatten för att se om du skulle behöva sättas igång direkt eller om det går att vänta några dagar. det bästa är ju när naturen startar det av sig själv :)

Maria T - tvåbarnsmamma
2011-12-30 @ 13:29:37
URL: http://oliverspock.blogg.se/

Skönt att du ändå känner dej lugn :-) Skulle vara lite häftigt ifall de drar igång den 31 och så föds den lilla sparven strax efter 12 slaget.. Kanske kan bli första bebis som föds 2012!!!



Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0