Arn - Riket vid vägens slut



I "ARN - Tempelriddaren" möter Arn den stora kärleken i Cecilia, en kärlek som gör dem till offer för striden mellan den andliga och världsliga makten. Cecilia spärras in i kloster och Arn skickas som tempelriddare till Det Heliga Landet där kriget rasar mellan kristna och muslimer.

Nu återvänder Arn hem för att skapa enighet och fred i sitt eget land och äntligen gifta sig med Cecilia. Väl hemma upptäcker han att det fortfarande finns de som vill hålla honom och hans älskade Cecilia ifrån varandra, men tack vare drottning Blankas slughet kan de äntligen gifta sig. De bygger ett hem på Forsvik och får ett barn till. Men Arn vet att kriget hotar, det är bara en tidsfråga innan sverkrarna kommer att försöka återta kronan med hjälp av sina danska fränder. Med sin kännedom om utländsk stridsteknik och strategi bygger Arn en armé på Forsvik.
Speltid: 123 minuter



Den här filmen tilltalade mig mer än den första om jag ska vara ärlig. Det var mer "drag" i den här. Den första kändes mer som en transportsträcka till den här filmen.
Men det känns fortfarande som att det är något som saknas men jag har svårt att sätta fingret på vad det är. Men jag är glad över att jag gav mig själv tid att titta på båda två. Det är trots allt filmer som på något sätt är värda att se.
ENDENISE
2011-12-12 @ 13:05:30
URL: http://endenise.se

sv: Så kände jag med men ändå sitter jag här och saknar :) hihi

Fröken M - Vinn en Tassimo T20
2011-12-12 @ 14:50:44
URL: http://frokenmela.se

ja, vi har pratat om en riktig långresa och förhoppningsvis kan vi passa på att ringmärka oss på riktigt samtidigt... menn vi får se hur det blir med den saken ;) kram

Amanda Matanovic ☆
2011-12-12 @ 19:35:09
URL: http://ammm.blogg.se/

Hej! Allt bra med dig? :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0