Arn - Tempelriddaren



Historien om Arn och Cecilia utspelar sig i Sverige och Det Heliga Landet med ett rikt galleri av modiga riddare, mäktiga drottningar och svekfulla kungar. Det är en berättelse om krig och intriger, vänskap och svek, men också en berättelse om stor kärlek.

År 1150 föds Arn Magnusson på Arnäs gård i Västra Götaland. Han uppfostras i kloster och blir en bildad ung man och en skicklig krigare. I Cecilia möter han den stora kärleken, en kärlek som gör dem till offer för striden mellan den andliga och världsliga makten. Cecilia spärras in i kloster och Arn skickas som tempelriddare till Det Heliga Landet där kriget rasar mellan kristna och muslimer. När Arn återvänder hem måste han kämpa för sin kärlek och det som har blivit hans livsmål: att ena Sverige till ett enda rike.
Speltid: 133 minuter



Jag har svårt att bestämma mig för vad jag tycker...
Den var inte dålig, jag ville se färdigt och jag vill se den andra filmen också. Men den fängslade mig inte så som jag hade hoppats på att den skulle göra. Kanske för att jag stod vid strykbrädan samtidigt. Men ändå, det känns som att det är en väldigt gripande historia men för mig räcker den tyvärr inte ända fram..
haidisblog ▲
2011-12-07 @ 15:40:39
URL: http://www.haidisblog.se

Hoppas du har en trevlig onsdag :)



PS! har en julkalender på min blogg hihi




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0