Förväntningar och mål

Jag går och väntar och väntar och väntar på att förlossningen ska dra igång och att vi ska få åka in och få det "överstökat".
Jag har mycket, mycket sammandragningar. Minst tre-fyra stycken som gör ont/dag men det är inte så att det drar igång. Nu de senaste dagarna så har jag börjat känna av ryggen och fogarna mer och mer igen och det har gjort att jag nu börjar bli lite rastlös. Än så länge tar jag det ganska så mycket med ro men jag känner ändå någonstans att nu börjar det bli liite tråkigt....

Men jag har haft god tid på mig att förbereda mig inför förlossningen och tänka igenom mina förväntningar och mål den här gången.
Förlossningen med Viktor gick vääldigt bra och jag är stolt över den även om jag blev rädd för smärtan som kom med krystvärkarna. Hade också vädligt dåligt med energi eftersom allt jag fick i mig kom upp tillbaka.. Så inför den här förlossningen så har jag satt följande mål och förväntningar. (De har med både mig, Peter och förlossningspersonal att göra):

* Vill vara "närvarande" och lugn genom hela förlossningen. Inte tappa kontrollen över mig själv.
* Även den här gången klara mig med varm dusch, vetekudde, massage och profylaxandning.
* Under utdrivningsskede sitta på förlossningspall.
* Vill inte att förlossningspersonalen ska tala om vilket kön det är på barnet. Det kollar vi gärna själva.
* Att inte navelsträngen klipps av för tidigt.
* Att Peter finns till hands för mig på samma sätt som vid förra förlossningen. Han hade en otroligt lugnande inverkan på mig och fick mig att känna mig trygg. Jag minns inte vad han sa men på något sätt kunde han hålla mig lugn.
* Att inte bli "tjatad på" om olika bedövningar. Vi vet vad som finns och vill vi ha något så säger vi till!!
* Så lite nålar som möjligt i närheten av mig!!

Det är nog det som jag har tänkt igenom och även det jag har skrivit ner på papper till förlossningspersonalen som ska ta hand om mig/oss inne på avdelningen.
Ska bli otroligt spännande att se vad den här förlossningen har med sig för "överraskningar". Ingen förlossning är den andra lik och även om jag har gjort det en gång så är det inte säkert att den här liknar den förra.
Känner mig inte nervös utan förväntansfull inför det som ska komma!

Vad hade ni för förväntningar och mål inför era förlossningar?
Johanna
2011-12-25 @ 20:41:35
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Jag tror jag kommer välja kejsarsnitt då jag har otroligt obehag för just förlossningar. Jag kan inte ens se på "fake" förlossningar på TV så jag ska konsultera med psykolog och förlossningsexpert i februari på länets sjukhus. Så får vi se! Jag bryr mig inte om smärtan utan bara situationen och att det inte ska bli skönt att snitta bryr jag mig inte om. Smärta hanterar jag men som sagt själva "förlossningsscenariot" är jag livrädd för.

Sveriges One Direction
2011-12-25 @ 21:32:37
URL: http://sveonedirection.blogg.se/

Hej!

Har du någon slags beundran för det brittiska bandet One Direction, eller gillar du bara någon enstaka medlem? Besök i så fall min blogg om världens bästa band, http://sveonedirection.blogg.se/ Du kommer inte ångra dig ;)



Ha en fortsatt trevlig dag!

Fröken M
2011-12-26 @ 10:21:40
URL: http://frokenmela.se

Min började så plötsligt - jag hade inte ens haft förvärkar innan det drog igång på riktigt...

Min enda tanke innan var att C skulle hålla sig uppe vi huvudändan på mig, men när vi väl var där hade jag inte kunnat bry mig mindre om omvärlden ;)

Jag antar att jag blev så chockad av smärtan att jag bad om både det ena och det andra, men epiduralen blev min räddning och efter 6 timmar av "luddighet" kom Viggo :)



Jag hoppas du får en helt fantastisk förlossning och att allt går enligt planerna !!



Kramar

Maria - mamma till Liam ☆
2011-12-26 @ 10:28:36
URL: http://fashionstars.blogg.se/

bra förberedelse!



vår förlossning gick så snabbt... jag hoppas att nästa tar lite längre tid. vi hann inte ens fota :p

men i regel brukar ju andra förlossningen gå ännu fortare! men nu är det ju några år dit hehe



hoppas det drar igång för er snart!

Fröken M
2011-12-26 @ 14:30:11
URL: http://frokenmela.se

Jag är säker på att det kommer gå hur bra som helst, och jag tycker det börjar bli dags snart - jag vill ju se bebis bilder :)

Jag lämnar ju paket på sjukhuset ibland och dras av nån konstig anledning till avd 11. Jag har en viss hat/kärlek till den avdelningen ;)

Nu bär det av på utflykt här igen... Jag hade köpt hockeybiljetter till C i julklapp och jag har ( trots att jag är helt ointresserad ) fått äran att följa med ;)

kramar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0