Känslan i julpyntet

Vad är det som gör att det finns en julkänsla i julpyntet som man ställer fram? Är det färgen som gör det? Ska det vara tomtar? Hjärtan? Vad är det som gör att det är julpynt?

Jag tittade runt i mitt hem för någon dag sedan och insåg att jag inte hade en enda tomte framme. Ändå så tyckte jag att hela huset var fullt av jul. Så jag antar att för mig är det färgerna röd och vit i kombination. Och hjärtan. Det finns mycket hjärtan på våra julgrejer, och stjärnor.
Men nu har jag faktiskt plockat fram några väl valda tomtar som jag har placerat ut i några rum i huset. Ingen jul utan tomte inte.. :)

Hur ser ert julpynt ut? Tomtar? Hjärtan? Stjärnor?
Johanna
2011-12-09 @ 15:09:09
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Vi har inte tomtar eller hjärtan men mycket färg, glitter och annat som vi inte har till vardags och givetvis KRANSAR. :D

AnnaMalin
2011-12-10 @ 17:49:48
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/

Inte så mkt tomtar här heller - stjärnor, en kula med ljusslingor i, slingor på balkongen, ett par hyacinter på bordet och lite extra rött och glitter på några få ställen får skapa vår julkänsla här i år :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0