Fryslort!!

Jag är en riktig fryslort!!
Igår la tändelementet i vår pelletskamin av. Kaminen är den enda värmekällan som vi har i hela huset och det blir en sån underbar värme av den. Den håller 22-23 grader varmt i hallen, som är "hjärtat" i huset och sedan så sprider det sig. På övervåningen är det lite kyligare men det gör inget eftersom vi i princip bara sover där. Men nu är kaminen som sagt trasig. Det gör att vi får köra med luftvärmepumpen istället. Den ger en mer ihålig värme och inte lika mycket.
Så jag som är en riktig fryslort går runt och fryser.
Men ska gå och lägga mig en stund nu. Viktor sov hos oss inatt och det gjorde att jag låg still väldigt länge på en sida och hade svårt att hitta bra sätt att ligga på. Det i kombination med att jag är inne i en period där jag springer på toa hela tiden gör att jag idag är väldigt trött. Så ska lägga mig under ett par filtar och sova en timme eller två så får vi se vad livet hittar på sen...


Vår kamin, fast vår är svart. Klicka här för att läsa mer om kaminen Mysinge.
Emma
2011-11-21 @ 16:05:04
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Ja riktigt effektiv blir man!! :) det är liksom ett måste!



Jättefina bilder i headern! så fint med svartvitt!

Fröken M
2011-11-21 @ 17:08:39
URL: http://frokenmela.se

Det är jobbigt att inte få sova ordentligt !! Hoppas du har kunnat vila lite under dagen i alla fall !

Jag klarade mig igenom arbetsdagen galant - tänk va mycket man orkar när man väl kommer iväg ;)

Energin hänger i så nu blir det maatlagning och sen kanske även lite bullbak :) kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0