Det närmar sig...

Jag har ju fått tid för återbesök den 20 februari och jag har varit väldigt lugn. Fram tills nu....

Jag känner ju att jag mår bra, har inte ont och jag har inte haft några problem med rupturen. Jag har också hela tiden haft en positiv inställning om att allt kommer att gå bra. Känner mig positiv nu också men nu har ändå tankarna börjat krypa på.... Tänk om....
..jag inte kommer att kunna hålla tätt?
..jag inte kommer att få föda barn den naturliga vägn igen?

Det är de här två sakerna som jag tänker på mest.. Men tanken om att hålla tätt är inte så överhängande. Har inte varit några problem fram tills nu så varför skulle det  börja nu..
Men tanken på att inte få föda barn igen gör mig otroligt ledsen. Speciellt när jag vet vad alternativet är.. :S

Barnmorskan som förlöste mig nu senast ringde i torsdags för att höra hur det gick med allt. Jag sa att allt var bra och vi pratade lite allmänt om förlossningen och så. Sedan kom vi in på just det här om att föda vaginalt igen. Hon sa att de kunde eventuellt rekommendera kejsarsnitt inför nästa barn eller så kommer de nog att göra ett klipp för att skona det som är sytt redan.
Men det är en otrolig förlust för mig. Det är smärtsamt och jobbigt att föda barn men samtidigt så älskar jag det. Jag känner mig otroligt stark och jag känner att jag, trots de kroppsliga hindren som kommit, att jag är bra på det!
För mig skulle det innebära en stor sorg om det visar sig att läkarna tycker att jag ska få nästa barn med kejsarsnitt.
Ska försöka att inte ta ut något i förskott men det är svårt... Tankarna är svåra att styra...
visdomar
2012-02-12 @ 19:53:41

Jag råkade ut för samma sak när jag fick Cassandra och jag blev avrådd att föda vaginalt igen. Detta så dom till mig redan när jag låg på 11:an. Med tanke på att jag är helt återställd i dag och med tanke på att jag troligtvis inte skulle bli det igen så är valet för mig enkelt, det blir snitt nästa gång. Sen vet jag att det finns de som har blivit helt återställda en andra gång också.

Ha de bra och hoppas att vi får se er på jobbet snart.

Maria
2012-02-12 @ 20:57:53
URL: http://oliverspock.blogg.se/

Usch vi får hoppas på de bästa.. Förstår vad du menar då jag har gjort båda typerna av förlossning och att föda vaginalt är verkligen så häftigt och jag skulle aldrig välja snitt före.. Sen vet ja inte om de har med situationen vi var i med oliver som gjorde att snitt kändes så konstigt och onaturligt...

Jag tror du kommer få bra besked och ger man de ordentligt med tid att läcka innan nästa bebis planeras att komma så kommer det säkert gå jätte bra :)

Marie B
2012-02-12 @ 22:20:52
URL: http://artans.blogg.se/

Jobbiga tankar, men försök att inte ta ut något i förskott!

Snart är det den 20:e och sen vet du!



Så ni tänker er fler? Vi är nog klara vi.. :D

Becky
2012-02-12 @ 23:04:58

ja.... eller försök att tänka såhär... det finns olika sätt att föda barn på... det är inte alla som får prova flera alternativ.. att föda barn via kejsarsnitt är ju bara ett annat sätt att föda på.. det är en annan smärta och en annan återhämtning bara.. på ett sätt förstår jag dig och andra som känner att kejsarsnitt inte är att föda " på riktigt" men jag känner många som gjort det och inte tycker jag att deras förlossningar är "mindre riktiga" för det... hmn,,. svårt ämne... känsligt om inte annat.. för jag har ju bara fött vaginalt och får jag bestämma vill jag inte gå igenom en operation så som ett kejsarsnitt.. men det är ju faktiskt många som VÄLJER den lösningen på förslossning direkt... nä nu får jag ge mig innan jag skriver en hel roman.. :P

Puss och kram på dig!!

Kristin-mamma till Milo
2012-02-13 @ 07:50:37
URL: http://minmilo.blogspot.com

Härlig blogg du har, har kikat igenom den och hittade dig via endenise.se! Kommer besöka denna sida fler gånger!:)

Fröken M
2012-02-13 @ 08:56:30
URL: http://frokenmela.se

Åh, jag förstår att tankarna surrar runt i huvudet, men försök att inte oroa dig i onödan ! Huvudsaken är ju egentligen att du faktiskt har förmågan att kunna få friska barn, och om det nu skulle innebära att det "måste" bli snitt nästa gång så får du väl försöka se det som en "förmån" att du har fått testa båda sätten.. KRAMAR

Maria - mamma till Liam ☆
2012-02-13 @ 09:00:11
URL: http://fashionstars.blogg.se/

förstår att det känns jobbigt! får hoppas att du kommer kunna föda vaginalt nästa gång om det är det du vill

Sara - Tripp, Trapp & Trullsan
2012-02-13 @ 18:10:24
URL: http://glamina.blogg.se/

Det är skönt att läsa att du mår bra och inte har några större problem. Det kommer nog att gå bra på efterkontrollen ska du se!

Jag förstår verkligen dina tankar kring att föda vaginalt igen. Trots den värsta smärtan så skulle jag inte välja bort den med ett kejsarsnitt.

Kramar!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0