Lugn morgon!

Idag hade vi en riktigt lugn och skön morgon!
Igår kom personalen på dagis med ett förslag om att han ska börja kl 9.30 och gå till 14.30 istället. Anledningen är att han är så otroligt nyvaken när jag hämtar så allt blir ett enda stort gråt!! Stackars liten! Han är på bra humör när vi kommer hem men då har han suttit i vagnen ifred ca 15 minuter och kvicknat till.
Så idag var första dagen för det och det blev en otroligt lugn morgon. Har varit lite stressigt att hinna till kl 9.00 men nu kunde vi ta det lugnt. Det märktes kan jag lova! Jag slappnade av mer och det gick över på Viktor och det blev inga konflikter alls. Det gick tom bra att borsta tänderna!! :)


På väg ner till dagis med snutte-Laban och Katten Jansson i famnen!

Jag är så otroligt nöjd med personalen på dagis! Att de sett och uppmärksammat hur ledsen han varit när han ska hem och komma med ett förslag om att byta tid. Jag har hela tiden trott att man inte får det när man är 15-timmars har inte kommit med förslaget själv. Jag är otroligt tacksam!!
PATRICIA - Wiljas Mamma & gravid med lillasyster.
2012-02-15 @ 14:43:48
URL: http://mammasangel.blogg.se/

Han är ju så fin alltså! <3 men de är väl jätte skönt för alla om ni hämtar honom lite senare? Va snällt att dom kunnat ordna på de viset.

elin (den gravida systern)
2012-02-15 @ 15:36:17

Gud vilken bra och engagerad dagispersonal! Sånt är ju guld värt! Jag är fan orolig för var min unge ska gå på dagis.



Tänk vad en halvtimme hit och dit kan göra åxå:)

Maria T
2012-02-15 @ 15:45:21
URL: http://oliverspock.blogg.se/

Åå va skönt att personalen ser sånt :-)

Marie
2012-02-15 @ 21:30:29
URL: http://artans.blogg.se/

Skönt med flexibel personal! Jag har G 8.30-13.30 för att han ska slippa att det blir rörigt vid lämning, något som varit svinjobbigt för oss tidigare. Skulle dock vilja ha honom närmare, men vet inte om jag vågar flytta honom..

Tack för tipsen ska kolla upp den sista du skrev. Vilka dagar har ni förskola?

Melanie
2012-02-16 @ 10:03:16
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

vilket bra förslag och vad skönt att det blev bättre! känns alltid bra att det finns olika möjligheter på dagis och att allting inte är skrivet i sten. Så är det på Moas avdelning också, och det är ju guld värt! Där ser dom också till barnets behov och behöver man justera tider eller dagar, får att alla ska må bra så är det inga problem! :-)

Becky
2012-02-16 @ 23:19:29

Skönt att det gick att ändra!! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0