Läkarkontroll

Idag kl 8.30 så hade vi en ny tid på BVC till lillskrutt!
Plitorna är vanliga hormonplitor men fick lite restrektioner med maten om vad jag bör och inte bör äta. Han är inte onormalt svullen vid brösten heller utan det kommer att gå tillbaka.
Dock är dom bekymrade över såret som han har på tummen. Det sitter väldigt dumt till så de vill verkligen ha kolla på det så det blir att åka en sväng till Grums både imorgon och på fredag. Så kan det gå. Men hellre kolla en gång för mycket än att det ska bli något med leden som han kommer lida av längre fram!
På fredag ska han också vägas eftersom han inte gått upp så mycket som han borde ha gjort. Han sov hela natten inatt igen men idag så lägger jag honom vid bröstet med tre timmars mellanrum oavsett. Hellre att amma mycket under dagen och få sova hela natten eller vad säger ni??


Mammas älskade lillskrutt!
Melanie
2012-01-18 @ 13:31:34
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Sv: ja precis, det är det vi har tänkt. Så det ska göras inom kort, innan han kommer :-)

Maria T
2012-01-18 @ 13:42:22
URL: http://oliverspock.blogg.se/

Håller med om att sova men jag som har erfarenhet av sjukhustiden och små barn som behöver äta skulle nog väcka honom för mat.. Nackdelen när de sover så länge är att de gärna blir väldigt matta och trötta och har då svårt att få i sig tillräckligt med mat de övriga målen..De blir lite grann som en ond cirkel.. För att få honom på banan igen skulle jag köra var tredje timma dygnet runt en tid så han kommer ikapp..Men som sakt de är vad jag skulle göra och du gör självklart som du vill men de är mitt tips då sondmatning inte är det roligaste för de små liven..



Kram på er!!



Maria - mamma till Liam ☆
2012-01-18 @ 14:03:01
URL: http://fashionstars.blogg.se/

ja precis vill han sova mycket på natten så är det bra att han gör det :) så länge han äter regelbundet på dagen och börjar gå upp mer i vikt :) han vägde ju mycket när han föddes också.



hoppas såret på tummen läker fint!

Anna K
2012-01-19 @ 10:14:24

När vår kille var liten behövde han också komma tillbaka på banan med mycket mat. Han vägde fint när han föddes men gick ner lite i början. Då ammade jag minst var 4:e timme dygnet runt under några dagar. Visst kan det vara lite kämpigt nattetid men det gjorde att han snabbt vände i vikt och har inte haft problem sedan dess. När viktkurvan väl började gå åt rätt håll var det lätt att låta honom styra över tiden igen.

Som sagt, det kan va jobbigt att vakna av klockan mitt i natten men det var det värt de nätterna.



Lycka till! Hoppas allt går åt rätt håll.

Melanie
2012-01-19 @ 10:44:38
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Nu vet jag inte hur det är, för jag ammade inte Moa. Men vi väckte aldrig henne på natten, för att hon skulle äta. Hon fick mat när hon vaknade självmant och det räckte. Det borde ju vara samma, fast man ammar tycker jag? Huvudsaken är ju att han går upp i vikt och äter han bra under dagen, så kanske han inte är hungrig på natten?



Vad skönt att det inte var någon fara med prickarna! Har du ätit något dumt tror dom eller har han bara mer än vanligt om man säger så? Var det något spec som dom tyckte att du inte skulle äta? Bara nyfiken:)



Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0