Sååå stolt!

Viktor tar det hela med att ha blivit storebror så himla coolt.
Han var nyfiken och ville vara med redan från början. Var noga med att bebisen skulle ha nappen, vart bebisen var och att allt var okej helt enkelt. Såå skönt!

Det här har hållt i sig och han är såå duktig. Han gnäller inte, accepterar när jag måste amma osv. Det känns så underbart, det kunde inte ha blivit en bättre start på vår tid som större familj.
Viktor blev ju såklart otroligt stor helt plötsligt när jag kom hem från sjukhuset. Jag hade ju varit med Oskar i två dygn och tagit hand om honom och då blev Viktor så himla stor. Jag tycker också att han har blivit lite större till sättet. Han är mer mogen på något sätt och det går att resonera med honom. (Det har det alltid gjort men det är ändå på en annan nivå nu). Så allt på den fronten är bara guld och gröna skogar!

Det är det med det mesta just nu när det gäller stora killen. Igår somnade han själv i sin säng för första gången. Vi ligger alltid tillsammans med honom och läser en bok och sedan så ligger vi kvar i hans säng tills han somnar. Men igår på kvällen så var jag själv med båda barna för att Peter skulle till Gripen med sitt öga (en annan historia som vi tar en annan gång). Det gjorde att jag inte kunde ligga kvar med honom. Han accepterade när vi hade läst en bok att jag och Oskar satte oss i fåtöljen på hallen.
Han ropade på mig en gång efter några minuter men när han hörde att jag var kvar så var det inga problem. Jag satt kvar ute på hallen i ca 40 minuter. Vet att det var extremt länge men vågade inte kika in och kolla om han sov. Var rädd att om han var vaken så skulle jag förstöra. Men till slut kikade jag in och han sov så gott så!
Detta ska vi nu försöka göra till rutin, får se hur det går men vi håller tummarna!!

Återkommer med bilder. Fick några minuter över och då skriver jag lite och så får jag greja med bilder när jag har en längre stund över. Det är mycket just nu. Peter ska tillbaka till jobbet på tisdag och vill suga ut så mycket som möjligt av tiden tillsammans!!
PATRICIA - Wiljas Mamma & gravid med lillasyster.
2012-01-11 @ 20:32:12
URL: http://mammasangel.blogg.se/

Men vad duktig han är! förstår verkligen att de måste vara jätte skönt att ni ändå fått er lugna & fina start. Kan bara önska att vi också får det här hemma!



Och som du säger, plötsligt blir dom nog så stora!

Hoppas verkligen de går bra med nattningarna i fortsättningen, kämpa på! <3



Massa Kramar!

Fröken M
2012-01-11 @ 21:50:43
URL: http://frokenmela.se

Åh, jag håller tummarna för att det ska funka lika bra med nattningen i fortsättningen. Här har vi alltid bara lämnat viggo i sängen med en flaskaa välling. Ibland pratar han lite med sig själv innan han somnar, men ofta blir det tvärtyst när vällingen är slut.



Hur länge det finkar återstår dock att se, men det är oerhört smidigt så länge det varar ;)

KRAM

linnea
2012-01-11 @ 23:31:13
URL: http://malinliinnea.blogg.se/

åh måste säga att du har en riktigt mysig blogg! jätte fina bilder också! ^^ kramkram!

Teresa - Mamma till Melwin & bebis i magen
2012-01-12 @ 00:38:07
URL: http://teresamattsson.blogg.se/

Hej!

Var med och tävla om att bli veckans mammablogg!

Vinnaren länkas på min blogg måndagen den 16 januari.

Ta hand om dig! (:

Johanna
2012-01-12 @ 07:22:26
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Oh så fint det verkar ha gått. :-)

Maria - mamma till Liam ☆
2012-01-12 @ 11:36:57
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Nämen vilken hjälte till storebror :)

Ämma
2012-01-13 @ 15:40:21
URL: http://pyretsvarld.blogg.se/

Underbara storebror! Det är häftigt hur fort de anpassar sig till att ha syskon.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0