Hur får man ungen att äta??

Viktor är oftast pappas kille, men ibland så får mamma lite mys också

Viktor är inne i en period just nu när han inte vill äta. Och det spelar i princip ingen roll vad vi ger honom så vill han inte ha. 
Idag tex.. Han åt två skedar med gröt imorse, två smörgåsrån med ost på till förmiddagsmellis, lite kyckling med makaroner till lunch, en macka med messmör till mellis och sedan ingen kvällsmat alls.
Det är ungefär såhär dagarna ser ut matmässigt. Vi lockar, pockar, försöker mata, vara stränga... Inget hjälper. Har ni några tips?!?! De mottages gärna!
Maria - tvåbarnsmamma
2012-07-06 @ 20:41:06
URL: http://oliverspock.blogg.se

Vet hur ni har de då vi har detta problem med Oliver jämt!! Och jag har kommit underfund med att de går inte tvinga eller bli arg.. Jag serverar maten och vill han bara äta två tuggor så trugar jag inget mer.. Han får äta när han är hungrig och vissa dagar blir det extremt lite.. Sen får maten bli enformig och de är endast smörgås som går ner eller risifrutti.. De kommer inte vara så för alltid!!
Kram

Svar: Vi vet ju det också, att det inte är för alltid.. Men det är så himla jobbigt när det håller på.. Men men, det är bara att hålla ut :)Och ett barn som har mat på bordet svälter ju inte ihjäl ;)
emmsaklemmsa

Fröken M
2012-07-07 @ 09:07:17
URL: http://frokenmela.se

Vi har det lite likadant här men har bestämt oss för att "vänta ut Viggo" - när han blir hongrig lär han ju äta och så länge han inte är smal som en sticka tänker jag inte oroa mig...

Svar: Ja, vi försöker med det också men det känns jobbigt.. Men han har mat på bordet så han lär ju inte svälta ihjäl iaf ;)
emmsaklemmsa

Maria - mamma till Liam ☆
2012-07-07 @ 09:30:20
URL: http://fashionstars.blogg.se

åh vad jobbigt! kan det vara värmen?
liam har börjat äta lite sämre nu när det är så varmt

Svar: Det skulle det ju kunna vara iofs.. Jag är inte lika sugen på mat när det är så varmt så det är klart att barna reagerar på värmen också.. Får se om matvanorna vänder när vädret gör det
emmsaklemmsa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0