Stora killen!



Oskar blev igår faktiskt två månader. TVÅ!!! Vart i hela fridens namn tog dom vägen??
Hans första två månader var det lite tumult i. Jag hade mycket med mig men det var också en del med Oskar. Han gick inte upp som han skulle så jag var tvungen att amma var tredje timme, han hade massa, massa utslag över kroppen som visade sig vara en infektion. Blev penicillin i tio dagar. Ett sår på tummen som skulle tvättas och läggas om två gånger om dagen. Mängder av extrakontroller....

Men det har ändå varit två helt underbara månader. Oskar har växt och är nu vaken en hel del och man märker tydligare av hans rutiner, speciellt på kvällen. Det är mat vid halv åtta och sedan sängen. Om jag lägger Viktor och det är Peter som har honom blir han vansinnig runt halv åtta, oavsett om det är kort tid sedan han åt sist... Han vaknar runt 2-tiden på natten för mat och sedan somnar han om själv i spjälsängen för att sova till 6-tiden då det är mat igen och sedan dags att gå upp.

Han ler och pratar jättemycket nu. Det märks på honom att han känner igen mig, Peter och Viktor.
Han älskar att ligga på skötbordet som vi har i tvättstugan. Där sitter det nämligen ett kort på ballonger som han älskar!! Han blir superglad i princip varje gång och pratar som busen. Har en film i telefonen, kanske skulle ta och lägga upp den....

Våran Oskar är en helt underbar kille!!
AnnaMalin
2012-03-02 @ 22:26:21
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/

Vad härligt att läsa om Oskar! Javisst går tiden så fort...!

Melanie
2012-03-03 @ 15:48:51
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Gud vad fort det går, det var ju nyss som ni kom hem med honom ju! :-) Vilket härligt leende han har, så fin så!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0