Ett nytt försök

Vi är i början på maj och det är väl lika bra att göra ett nytt försöka med att få bort degmagen...

Vikt: 56,8 kg
Mage: 93 cm
Midja: 78 cm

Kommer inte vara lika hård på mig själv den här gången. Får äta gott på fredags- eller lördagskvällen. Men måste lära mig köpa gottit med måtta, inte nästan ett kilo varje gång...
Sedan måste, måste jag komma igång med att promenera mer!! Hitta en kort runda som jag kan ta när Viktor är med och en längre runda när han inte är med.
Sedan så måste jag komma igång lite med styrka hemma. Enkla övningar som inte kräver en massa vikter och sånt. (Tips mottages!!) Plankan har jag hört en massa bra om men det räcker kanske inte med den?!

Som sagt, ett nytt försök nu!!!
Maria T - tvåbarnsmamma
2012-05-05 @ 11:40:08
URL: http://oliverspock.blogg.se/

De finns en massa övningar du kan göra hemma utan vikter :-)

Plankan kan du ju göra på en massa olika sätt, sen är de bra att köra benböj, utfallssteg, höftlyft, armhävningar och en massa mera som jag inte kan namnen på ;-)

Men jag får mycket insperation från Lovisa som är Personligtränare på sats.. www.blogg.alltforforaldrar.se/lofsan

Hon gör filmklipp på hur man gör vissa övningar så de är super :-)

Melanie
2012-05-05 @ 13:03:27
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Ja vikten har du väl inte så mkt att jobba på, utan jag antar att det är mer att tighta till kroppen:) Tipsar också om att du kollar in Lofsans blogg, där finns massa olika övningar som man kan göra hemma och i olika varianter. För man måste ju ändra under tiden också och göra övningar annorlunda alt. lägga på mer vikter - för annars blir man ju stark men inte starkARE! Och man fastnar på samma ställe liksom. Gött att du är igång igen, vi kan peppa varandra. Heja heja!

Marie
2012-05-05 @ 15:24:48
URL: http://artans.blogg.se/

Jag tänkte också tipsa om Lovisas blogg, hon året grymt inspirerande!

Fröken M
2012-05-05 @ 20:26:27
URL: http://frokenmela.se

Hejja hejja !! Bara du väl kommer igång kommer det gå kanon, och jag är säker på att du gör helt rätt som inte förbjuder "godsaker" helt - för det blir ingen lycklig av i längden :)

Kram

elin*
2012-05-16 @ 09:50:22

jag har en gammal fitnesstidning som jag sparat med bra övningar för de inre magmusklerna som är superbra att börja med. De bli ju å uttöjda så tränar man bara de yttre så är det lätt att det forstsätter å hänga.

Jag ska försöka ta kopia eller se om jag hittar på nätet:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0