Vattkoppor


Fick ingen bra bild på Viktor när hans koppor var som mest "ilskna" men här ser men på ett ungefär hur många han hade.


Här är en bild på Oskar och hans koppor nu på kvällen. Han har så himla många fler än vad Viktor hade. Båda grabbarna hade verkligen över hela kroppen men Oskar har många fler till antalet.

Dagen idag har varit en utmaning! Oskar började dagen med att vara som vanligt men ju mer dagen gick desto mer ville han vara i knä. Och ju mer han var i mitt knä/famn desto mer avundsjuk blev Viktor.
Viktor har idag varit på två helt olika sätt. När Oskar sov ute i vagnen hade vi det hur bra som helst, vi myste, åt lunch och pratade och lekte. Men när Oskar har varit vaken har det varit bråk, en massa nej-sägande och Viktor har även slagit både mig och lillebror.
Det är tydligt att han är avundsjuk och saknar sin mamma men jag vet inte hur jag ska hantera det här och hur jag ska bemöta det på rätt sätt. Det river och sliter i mitt mamma-hjärta när jag känner att det är mig Viktor vill ha. Och att han vill ha mig själv!! Får ta ett par timmar under helgen och göra nåt bara han och jag utan Oskar så får Peter ringa hem mig när det är dags för mat helt enkelt. Vi behöver ju inte dra iväg långt. Det räcker ju att åka till en lekpark inne i Grums, åka och handla på Klingan eller vad som helst.
Mamma-Viktor-tid MÅSTE det bli lite under helgen!!!
anna
2012-05-10 @ 22:11:29
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

oj jisses vad många koppor

AnnaMalin
2012-05-10 @ 23:18:34
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/

Aj, aj... dessa koppor är inte kul :-( Tur att de bara kommer en gång.



Kan tänka mig att det river i hjärtat, räcker ju att Liv vill ha mig när jag ska till jobbet och hon står och sliter i mig innan jag ska gå... och då är hon ändå med sin pappa, förstår om du känner så när du är sj med båda. Men det är ju toppen att du tar en stund med honom under helgen! :-)



Kram!

Johanna
2012-05-10 @ 23:46:15
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Usch usch usch hoppas killarna kryar på sig!

Fröken M
2012-05-11 @ 08:36:10
URL: http://frokenmela.se

Usch, det är jobbigt med svartsjuka, men det är klart att det inte är lätt att helt plötsligt få dela på mamma och pappa heller !

Jag hoppas ni får en mysig helg med lite egentid bra ni !Kram

Maria - mamma till Liam ☆
2012-05-11 @ 10:11:03
URL: http://fashionstars.blogg.se/

skönt att viktor inte fick lika mycket!

Becky
2012-05-11 @ 11:14:57

Oj vad många fler Oskar har.. :/ plutten.. :(

Tror också det är viktigt med egentid för dig och Viktor samtidigt som han såklart måste lära sig att lillebror är liten och behöver mamma han med.. Särskillt nu när han är sjuk.. :( jättesvårt det där.. Hemma har det blivit så nu att de läser av varandra.. Är Milo i famnen, då vill Leo också.. Är Leo i famnen så kommer Milo.. Haha.. Jag brukar sätta dem på ett varsitt knä och säga att båda får va hos mig men då får de hålla sams..

Förstår att det är svårare för sig eftersom Oskar är så liten ännu och när du ammar är det väldigt svårt att Viktor i knät också.. :/ men han kanske kan sitta brevid och läsa bok eller så :)

Jag gav Leo nåt rån eller mackabit så fick han sitta brevid och äta nåt han med när Milo ammades..



Hoppas Oskar blir frisk snart så ni får lite mer lugn och ro hemma :)

Anonym
2012-05-11 @ 20:46:00

Barn under 6 mån ska inte kunna få vattkoppor OM mamman har haft det...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0