Bra träning!

 
Hade en skön träning idag. 1,87 km löpning(10 varv runt huset) och sedan Tabata inne. Körde plankan, triceps och även sido-situps på en pilatesboll.
Kroppen kändes bra och när jag satte mig i soffan var jag sådär härligt trött i magmusklerna! :)
 
Men känner att jag måste lägga band på mig när det gäller löpningen. Vill inte ta i för mycket nu i början utan vänja kroppen vid att den kommer att vara ute och springa mer regelbundet. Förut när jag har fått ryck och börjat springa så har jag tagit i hårt och sedan har jag fått ont i benhinnor och då tappat lusten. Det vill jag inte ska hända den här gången. Jag har ett tydligt mål nu, vårruset tillsammans med två härliga tjejer! Vi tänkte springa som lag. Då är det lite lättare att träna tycker jag, när det blir en gruppgrej av det. :)
Har haft Vivi  och Simon här idag! Supermysigt!! Men jag orkade inte inte fika idag. Blev morotkaka och kaka till mellis idag. Jaja, tokigt!! Men nu kör vi hårt igen!!!
Melanie
2012-10-27 @ 07:03:51

Äh, inte tokigt. Allt med måtta och i lagom mängd. Man ska leva också och med förbud hela tiden, kommer man man inte långt. Va härligt att du kommit igång med löpningen! Du tänker helt rätt, skynda långsamt!

Svar: Det är jätteskönt att ha kommit igång med löpningen. Det gör det hela mycket lättare. Om det inte finns tid att åka till Friskis för att träna så kan man alltid gå ut genom dörren och springa lite. Det tar ju den tiden man väljer själv :)
emmsaklemmsa

Fröken M
2012-10-28 @ 21:34:10
URL: http://frokenmela.se

Hejja hejja !!!

Svar: Tack!! :) Och hejja du också! Du kämpar ju som busen med löpningen!! :)
emmsaklemmsa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0