Cupcakes

 
Idag har det regnat och blåst småspik precis hela dagen. Det i kombination med att mamman i huset sovit otroligt dåligt så blev det en dag inomhus. När Oskar sov på förmiddagen passade jag och Viktor på att baka cupcakes. Jag har aldrig gjort det förut och Viktor har lite dåligt tålamod ibland, så när jag handlade igår så köpte jag cupcakes från Kungsörnen. Bara att blanda med smör och vatten!! Jag köpte det igår för att kanske ha lite längre fram men det kom väl till pass idag.
 
Det här var precis lagom för både mig och Viktor idag. Vi gjorde smeten till bottnarna och körde in dom i ugnen. När dom gräddade och svalnade åt Viktor smet som var kvar och jag passade på att dammsuga och plocka lite. Sedan gjorde vi frosting, jag kletade på bottnarna när Viktor slickade skålen. Efter det så garnerade vi. Perfekt!! Inget bråk eller tjafs under hela tiden och Viktor orkade ha fokus på bakandet när vi gjorde det och så fick han lite paus ibland. Ska köpa lite fler sådana till andra regniga dagar under hösten tror jag!!!
 
Dock hade jag ingen sprits men det gick jättebra att kleta på frostingen med en sked. Kanske får ta att investera i en sån kanske... :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0