En lååång dag!

Har varit själv med barna sen igår eftermiddag till idag på eftermiddagen. Peter åkte direkt efter jobbet igår till Oslo för att springa ett lopp där. Så inatt har jag sovit själv i huset för första gången sen jag bodde här och var "unge" i huset. Jag är mörkrädd så det här med att vara själv hemma en hel natt var ju inte nåt som lockade...
La mig lite för sent igår, klockan blev strax före 23 tror jag. Precis i den vevan vaknade Viktor och var ledsen, det tog nånstans mellan 30 och 45 minuter att få honom att somna. När han sov var det Oskars tur att vakna en sväng. Det gick dock fort över. Fick sova till va 01.30. Dags för välling!! Någon timme senare vaknade Viktor av en dröm där han inte fick följa med på picknick. Det tog va 10 minuter att lugna ner. Fick sova till klockan 5 då Oskar vaknade. Han var vaken nånstans mellan 10-15 minuter. Sedan hann jag aldrig somna om innan jag hörde små fötter tassa runt i rummet bredvid. Klockan var 5.40 och Viktor var vaken!!! Fick honom att ligga tyst i våran säng till klockan 5.58 då Oskar slog upp ögonen. God morgon!!!!!

Så dagen idag har varit låååång och jag har varit trött. Det har gått ganska bra men på eftermiddagen hade jag ganska kort stubin....

Blev dock en hel del ved indraget och så har vi haft besök av lillasyster Erika <3 Tycker synd om lillasyster nu då bilen gick sönder. Slutade med att hon fick tillbringa kvällen med oss och så körde jag henne till tåget som gick 22.35.
Dock hade vi det mysigt vid köksbordet. Vi drack te och jag har ju lovat mig själv att jag får äta godis på lördagar så det blev ju det också. Mums!
Och maken hade med mitt favvisgodis från en butik han och hans kompanjoner besökte i Töcksfors! Han vet hur en slipsten ska dras han!

Bjuder på ett par bilder från dagens Instagram. emmsaklemmsa var namnet :)

Maria - mamma till Liam ☆
2012-09-30 @ 08:03:00
URL: http://fashionstars.blogg.se

åh vad jobbigt med sådan natt! hoppas du får sova mer den kommande natten

Maria- tvåbarnsmamma
2012-09-30 @ 10:34:38
URL: http://mariatellebo.blogg.se

Skönt med sällskap under dagen 😃

Sara
2012-10-01 @ 08:38:48
URL: http://saaaraaas.blogspot.com

Ja vissa nätter och dagar är inte helt ljuvliga... Men på nåt sätt så klarar man sig igenom dem också och minns mest de fina :)
Men det ska gudarna veta att det inte är heöt lätt att vara själv hemma med småttisar så länge, så bra jobbat!
Ha en fin dag!

Svar: Man klarar ju mycket för att man måste. Det är ju ingen som kommer och tar hand om mina barn när jag är trött och sliten utan det är ju jag som måste göra det. Däremot så säckar man ju ihop när barna väl har gått och lagt sig för kvällen..... Iaf så gör jag det.. :)
emmsaklemmsa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0