Att få "frågan"...

Häromdagen fick jag den där härliga frågan som man verkligen INTE vill få....
"När är det dags för dig då?". Hm.. Tänkte jag, frågar hon det jag tror..... "Ja du, jag är inte med barn" blir svaret. "Nehej, du hade en sån härlig bula så jag trodde det"....
 
Vi tar en kort paus för att insupa detta.... Detta hände, hon trodde att jag var gravid och inte ens ett ursäkta..!? Eftersom jag kommer från lilla landet lagom så förklarade jag ju så snällt och fint att "den härliga bulan" var kvar sedan mitt tredje barn (som jag fött under loppet av 4 år och 9 månader). Började nästan ursäkta mig själv att jag såg ut som jag gjorde och talade om att jag hade haft en muskeldelning och inte orkat ta tag i livet efter att jag fått nr tre men att jag nu börjat på ett kost- och träningsscehma. 
 
Men jag blir irriterad på mig själv. Jag behöver väl inte förklara mig?!?! Eller?? Och definitivt inte skämmas för min fantastiska kropp som burit och fött tre (två) barn åt mig på ganska kort tid. Den ser ju inte riktigt ut som jag vill, men var sak har ju sin tid!!! 
 
Bild kommer från mama
 
 
 
Anonym
2019-02-03 @ 12:24:45

De var det sjukaste jag hört! Hur har man mage att fråga en sån sak?! Sen ser du ju inte gravid ut alls, utan du ser fantastisk ut! Kände nu att jag blev väldigt upprörd 🤬

Svar: Jag vet, helt tokigt... men inlägget är dock gammalt.. det är från när jag jobbade i Kil, jan -16, några månader innan jag bytte till Karlstad. Tack för den fina kommentaren!! ❤️
emmsaklemmsa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0