Döden skall du tåla



Det är en varm sensommardag i ett norskt villaområde. Barn hoppar på studsmattor, vuxna slöar i solstolar, någon målar ett staket och en annan tvättar bilen. En ung mamma har lagt sin bäbis i vagnen att sova middag under ett träd i hagen. Hon känner sig helt trygg och vet att hon genast skulle höra om något hände barnet. Men när en person kommer fram ur skogen och drar av det lilla täcket märker hon ingenting.

I ren panik anländer mamman till akuten, hon har hittat barnet i en pöl av blod i vagnen, men läkarna är förbryllade för flickan har inte minsta sår på kroppen. Någon har utsatt dem för ett djävulskt spratt.

Samma dag hittar kriminalkommissarie Konrad Sejer ett kort utanför sin dörr där det står Helvetet börjar nu! Detta blir upptakten till en rad bisarra händelser i trakten.

Detta är egentligen en ganska så "odramatisk" bok. Men det fångar mig på något konstigt vis.. En del av det som händer i boken är ganska så "ofarliga" men ändå otroligt hemska och psykiskt jobbiga för de som blir utsatta. Men jag vet inte om jag kan rekommendera den eller inte. Det är en ganska speciell typ av bok. Jag ska läsa några fler av samma författare så får jag se hur jag känner då...
Fröken M
2012-02-26 @ 20:26:57
URL: http://frokenmela.se

Jag har börjat läsa någon av hennes böcker, men jag kände aldrig riktigt att jag kom in i den så sen rann det ut i sanden...

Men på sommaren älskar jag att läsa böcker annars !

ENDENISE
2012-02-26 @ 20:57:30
URL: http://endenise.se

tänk om man hade ett intresse för att läsa böcker. Har aldrig kunnat slappna av för att läsa, eller så har det vart de mosatta, att jag somnar :P Den verkar iallafall bra!



sv: Ja men eller hur, det var på tiden!

Anna
2012-02-27 @ 09:03:33

Jag har också läst denna boken och kan hålla med. Jag har läst alla andra böcker om kommisarie Konrad Sejer också och de är värda läsa. De är kanske inte så avancerade men det är skönt med lite lättare läsning ibland.

Fröken M - Vinn 500:- att shoppa för hos IoB-Butiken !
2012-02-27 @ 10:19:37
URL: http://frokenmela.se

Ja, helst av allt läser jag på stranden. Jag försöker ibland när innan jag ska somna, men jag brukar bara ta mig igenom en sida eller två innan ögonlocken känns tunga som bly ;)

Kram

Louise
2012-02-27 @ 15:39:42
URL: http://wizy.blogg.se/

Hm, den lät lite knepig. :P

Melanie
2012-02-28 @ 12:25:57
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Jag läser jättemycket och har oftast en hel hög att gå igenom, men denna författare har jag inte läst något av. Tack för tipset ändå! Själv kan jag verkligen tipsa om "Kråkflickan" och uppföljaren "Hungerelden" - riktigt bra böcker, nya. Hemska berättelser men väldigt faschinerande och som verkligen fångar en!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0