Finns att göra

Trots att man går hemma och tänker att man har all tid i världen så försvinner den ganska fort.
Efter inlägget imorse så gjorde jag muffins. Hittade receptet hos Malene och klickade mig fram till sidan där hon hade tagit det. Blev väldigt bra faktiskt och jag blev överlycklig över det faktum att jag inte förlorat min förmåga att baka!


Men något som jag funderar över... Hur kommer det sig att när det står att det ska bli 16 muffins så får jag det till 19?! Det är ofta det blir så, blir alltid några extra. Skulle vilja veta vad standard på muffinsformar är som man använder i recepten. Jag trodde att mina från ICA var rätt men icke...

Dagen i övrigt har också varit bra. Har varit sanslöst trött och sov två timmar mitt på dagen men annars har det som sagt varit bra. Hade en lista med saker som ja skulle göra idag och jag har gjort alltihopa.
Till och med kalopsen!
Den blev ganska så bra, inte illa för att vara första gången iaf. Men jag har skrivit ner lite ändringar tills nästa gång jag ska göra det.

Imorgon ska jag till Forshaga och hälsa B och lilla L. Ska bli trevligt. Blir bjuden på lunch. Lyx kallar jag det! smiley Alltid trevligt att ha någon att äta med. På onsdag kommer Mli för att få lite fika. Hon har inte sett huset än så det blir rundtur och fika. På torsdag ska jag få den andra vaccinationssprutan. Är nervös redan. Jag vet vad ont i armen jag fick sist. Men hoppas jag slipper huvudvärken den här gången... På fredag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Har tid hos BM på morgonen men annars så blir det nog att ta det lugnt kanske.

Nu blir det lite mys i soffan innan jag ska försöka ta mig till sängen...
Love, emmsaklemmsa



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0