Separata sovrum!

Inatt så har vi sovit i separata sovrum.
I Viktors rum så har vi något som vi kallar för "mysen". Det är en stoor madrass på golvet som vi hade som gästsäng innan. Den skruvade vi loss benen på och så har Viktor den på golvet i sitt rum. Där sov Peter inatt, Viktor i sin säng och jag i våran säng. Vi gjorde så för att alla skulle få möjlighet att sova så mycket som möjligt nu när vi alla är lite småförkylda. Viktor vaknade två gånger men somnade omgående när han hörde att pappa låg i mysen. Ingen fara på taket. Peter slapp att springa in till Viktor så fort han vaknade, kunde bara prata lite så var det lugnt. Och jag fick mycket plats i sängen då det annars blir trångt med tre personer och en katt i sängen.
Katten fick jag bråka med lite ändå eftersom hon inte riktigt fattar, än, att jag inte vill ha henne liggandes på min mage!!!

Jag sov iaf som en stock mellan halv elva och halv fyra imorse, pumpade i lite nässpray och sov hyfsat fram till morgonen. Peter har haft det värre med lite feberfrossa och ont i huvudet. Vi kör på samma sovupplägg inatt så hoppas vi på att iaf jag är någorlunda pigg imorgon.

Han är för underbar min sambo! "Det är viktigast att du sover och blir frisk. Det är du som ska göra det fysiska när det väl drar igång så du måste ju vara pigg!!!" Jag älskar min sambo!!!


En gammal bild på oss två!
Melanie
2011-12-17 @ 16:37:03
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

låter som en toppenlösning tycker jag!

det är precis så vi har gjort, när vi hade så tuffa nätter med Moa förra veckan.

Och visst är det skönt när man har en förstående sambo. man hör talas om så många rötägg, så man blir ju helt mörkrädd ibland.

Cissi
2011-12-17 @ 17:58:05

Ja vad gör man inte för en natts sömn. Den är viktig för alla. Men jag håller med Peter, du behöver det troligtvis mest med tanke på vad som väntar och att det kanske inte är så bekvämt att ligga ner alla gånger...

Hoppas att allt är bra med er annars. Kram

Johanna
2011-12-17 @ 20:08:39
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Usch då! Krya på er! Jag har slängt mig i gästrummet en natt eller två då jag varit dålig då jag vill ligga ensam och svalt haha. :D Vårt gästrum är typ iskallt när vi ej har gäster och där har jag föredragit att ligga när jagb varit illamående

Mli
2011-12-17 @ 20:54:38

Hej.

Ja Peter verkar vara en riktig klippa!

Hoppas att det är dags snart!

Krya på er allihop.

Kramar

Fröken M
2011-12-17 @ 21:58:11
URL: http://frokenmela.se

Kloka ord från mannen, och han har ju sååå rätt !! Passa på att vila medan du kan :)

Hmm... konstigt, jag har inte hört nån annan som haft problem med att komma in på bloggen...

Kramar

Maria T - tvåbarnsmamma
2011-12-17 @ 23:22:47
URL: http://oliverspock.blogg.se/

Krya på er!!

ENDENISE - tävlingar igång ♥
2011-12-17 @ 23:26:25
URL: http://endenise.se

sv: Ja dom är verkligen guld värda :)

Ämma
2011-12-18 @ 08:54:50
URL: http://pyretsvarld.blogg.se/

Det är precis så man måste prioritera. En förlossning är ju ingen söndagspromenad direkt och du behöver ladda så mycket sömn du bara kan. Men nu måste väl lilla bebben kika ut snart? :))



Jag började känna av mina fogar i v 14 jag också, läkaren sa att det berodde på stress. Det gick över när jag sänkte tempot. Men nu har det börjat komma tillbaka och det krävs inte så värst mycket ansträngning för att jag ska få ont. Vill inte... :/



Jag hade lite ont med Jonathan, men inte förrän de sista två månaderna. Men det är väl lite skillnad nu när jag inte är så ung och fräsch längre...jag var ändå bara 20 år sist jag var gravid. Jag hoppas att det inte blir värre på ett tag. Jag vill så gärna jobba några månader till.



Fina ni är! ♥

Hoppas ni får en mysig söndag. Här ska vi flytta in ungarnas grejer i deras nya rum, de kommer hem i eftermiddag. Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0