v. 40+0


Vikt:
72,7 kg (Start: 56,8 kg, Sista vägningen med V: 71 kg)
Mage: 118 cm (Start: 91,5 cm, Sista mätningen med V: 113 cm)
Midja: 100 cm (Start 76 cm)

Sedan förra veckan så har jag gått ner i vikt, 0,7 kg. Hoppas att det inte ska vara någon fara med bebis. Känner ju rörelser och allt sånt som vanligt. Antar att det beror på att jag inte har haft så mycket matlust det sista...

Idag är det ju dagen D, dagen som vi har väntat på så himla länge. Trodde aldrig att den skulle komma, den har kännts så avlägsen hela graviditeten. Men nu är den alltså här... Tänker tillbaka på hur jag kände mig de sista dagarna med Viktor. Jag minns att jag kände mig så himla begränsad. Det gör jag nu också men känner mig ändå mer rörlig på något konstigt sätt. Det är väl för att då hade jag möjligheten att ligga på soffan och bara ta det lugnt. Nu krävs det saker av mig på ett annat sätt, även om jag har ont, mycket sammandragningar och Peter gör otroligt mycket så måste, och framförallt vill, jag delta i Viktors liv och det innebär att jag ibland måste bita ihop och göra en del saker även om det tar emot. Och det tror jag gör att jag ändå känner mig ganska så "fri". Det är svårt att beskriva...
Becky
2011-12-18 @ 16:39:44

Usch... Man längtar så till bf dagen.. Men när den väl kommer och det inte hänt/händer nåt så är det ju bara tråkigt.. :( vi hoppas pyret vill komma ut snaaaart! :)

Johanna
2011-12-19 @ 09:24:26
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Ska bli så spännande att se när ni får er lilla. Kan ju bli vilken dag som helst nu. :-)

Melanie
2011-12-19 @ 13:56:33
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

jag förstår dig precis. det är så stor skillnad att vara gravid andra gången, än mot första. då kunde man som sagt, vila och slappa när man behövde och bara göra det man kände för. när man redan har en liten hemma så funkar det ju inte riktigt så, och man varken får sova eller vila så mycket som man kanske borde...men vad gör man?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0