Barnmorskan

Igår var jag hos barnmorskan, fyndade ett skötbord till övervåningen och pysslade lite hemma så det blev inget bloggande. När kvällen kom så säckade både jag och Gorgeous ihop i soffan och bara myste en stund innan det var dags för sängen.

Blev så irriterad hos barnmorskan igår! Allt såg bra ut. Bebis ligger med huvudet neråt och har börjat sjunka. Inte fixerad och ska sjunka en bit till men det känns ändå bra att det händer nåt och att jag känner rätt i kroppen. Måtten såg bra ut, ligger på kurvan och hjärtat på bebis lät bra.
Sedan sitter vi och pratar lite allmänt om förlossningen och hur jag mår i ryggen. Hon frågar om vi pratat om akupunktur, hon hade för sig att vi gjort det men att jag tackat nej. Bekräftade att så var det pga att jag ha fruktansvärt svårt för nålar och måste profylaxandas när jag är och tar blodprov... Trots det, och trots att jag vid MÅNGA tillfällen tackat nej så fortsätter hon att gå på om att jag borde prova. Hon plockar tom fram nålar för att visa och fortsätter gå på om att nålarna är ju så små och dom sitter ju inte så djupt.
Detta gjorde mig jättesur och jag sa till på skarpen att jag verkligen inte vill ha med nålar och sprutor att göra om det inte är absolut nödvändigt!! Det var en bestämd flicka fick jag till svar.
Jag var INTE på bra humör när jag lämnade mottagningen igår! Hoppas att jag blir visad mer respekt om mina önskningar med smärtlindring och nålar när jag kommer in på förlossningen. Jag vill inte ens bli frågad om smärtlindring. Vill jag ha så säger jag till! Jag har läst på och vet vilka alternativ som finns och jag vet vad som är bäst för mig!
Maria T
2011-11-12 @ 13:37:36
URL: http://oliverspock.blogg.se/

Bra att du står på dej!!

Förstår att du blir irriterad, man känner ju sig själv bäst och man vill ju att de ska visa respekt!



Kram

Becky
2011-11-13 @ 22:12:46

Mä!!!! Vad dåligt av henne att inte lyssna!!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0