Jag och min mage

Jag tänkte på det mycket när jag gick med Viktor. Och jag har tänkt på det en hel del den här gången också. Det här med att man på något kostigt sätt blir "allmän" så fort man har en bebis i magen. Oavsett hur stor magen är så tillåter sig folk att ta på och kommentera högt och tydligt!

Jag har varit mer tydlig och avvisande den här gången mot människor jag inte känner. Har sett till att det inte gått komma åt att ta på magen hur som helst. Men då får man massa, massa kommentarer istället, från människor jag inte känner!! Oj då, det ser tungt ut.. Oj, oj, oj, nu kan det inte vara länge kvar.. Det var allt en stor mage du har, är det två?? Det jag undrar är vad människor jag inte känner har med det att göra?? Det är väl ok om man får kallprata med kassörskan på Ica för att få tiden att gå när jag slår in koden. Men när man i princip blir stoppad av folk så tycker jag att det är oartigt!!!
Och om jag inte blir stoppad så hör man ofta kommentarer bakom ryggen om hur stor man är, hur man vaggar, att det inte kan vara länge kvar... Jag blir så trött på det! Visst att folk får prata om min mage, det är inte det. Men måste det ske så att jag hör det?! Kan jag bara inte få vara gravid och eländig ifred?!

För det är ju så man känner sig ibland, speciellt på slutet. Hade en jobbig period för några veckor sen och då var det hur jobbigt som helst med alla kommentarer. Det är jag som bär på magen, jag vet hur stor den är. Jag behöver ingen som talar om det för mig!
Nu är jag mycket mer glad och jag känner en glädje i hela kroppen och det gör det lättare att tackla alla kommentarer. Men det är inte alla som har det så. Det finns många som går ner i djupa svackor när de är gravida, kanske är det någon som har haft ätstörningar och lyckats ta sig ur och ska bli gravid. Men säkert finns det tankar kvar och kommentarer om att man är tjock från människor man inte känner hjälper inte till.

Vill bara skicka ut en tankeställare och jag hoppas att alla ni som inte frågar innan ni tar på magen tänker till. Och även alla ni som stoppar folk på alla möjliga ställen och kastar ur er kommentarer, TÄNK ER FÖR!!! Ni har ingen aning om vad som händer inom mamman i fråga!! Ingen som helst aning!!!

Är detta något som ni reflekterat över när ni varit gravida??
Fröken M
2011-11-20 @ 19:56:38
URL: http://frokenmela.se

Japp, jag var super trött på alla som bara kom fram och kommenterade eller ännu värre - skulle känna på magen. ( Alltså även folk jag knappt kände ) och då var jag inte ens speciellt stor !?



Folk borde lära sig lite hyffs helt enkelt !! KRAM

Maria T
2011-11-20 @ 22:33:49
URL: http://oliverspock.blogg.se/

Ja samma för mej.. Hade en som stoppa mej när jag var ute och gick.. Hon sa "Oj vad stor du är, de är snart dax att föda va?" Jag svarade att jag hade 5 veckor kvar och då blev hon jätte förvånad..



Jag tyckte det var otroligt jobbigt att folk påpekade hur stor man var..De är inget nytt att man är stor när man är gravid, man bär en bebis där inne och folk verkar inte jämt förstår de..



Kram

Becky
2011-11-21 @ 21:58:03

Nä... Och framförallt så är man ju fortfarande sig själv.... Visst att man blir stor och otymplig pga bebisen men jag upplevde det ändå jobbigt att bli "tjock" sen att alla sa det hela tiden gjorde ju inte saken bättre.. :( men för art vända på det har jag nog aldrig fått så mycket komplimanger heller.. Det är dubbelt det gör.. En del kommenterar och påpekar att man ät tjock.. Andra ser det från ett annat håll och tycker man är vacker och fin! Själv tycker jag det är jättefint att vara gravid men hade svårt att se det när det gällde en själv.. :p

Johanna
2011-11-23 @ 10:53:49
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Det är ju bara knäppt! Att man är gravid är eg. ens ensak och inte något som "obehöriga" ska lägga sig i...

Sandra - när vi tre blir fem ♡
2011-11-25 @ 10:40:13
URL: http://ontheway.blogg.se/

Ja jag hade en äldre dam som kom fram till mig en dag ute och sa "den där tittar väl ut snart va" fatta ingenting först men sen ahaa.. Näe faktiskt inte sa jag, det är två. Då vart hon paff! Haha.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0