Har gett 100%!!

Idag är en jobbig dag. Det är första dagen som jag varit själv med barnen under eftermiddagen/kvällen och nästan hela tiden haft känslan att jag inte räckt till....

Mamma var här på morgonen och åt frukost med oss. Hon var kvar under dagen och sydde en gardin till Viktors rum. Oskar sov länge på förmiddagen som vanligt och jag hann städa av golven och byta både handdukar och lakan i alla sängar. Underbart!!
Mamma åkte en liten stund innan jag och Oskar gick ner för att hämta Viktor. Lite gråt när vi skulle hem, han ville vara kvar med barna på dagis. Fick information om att han sovit lite... När vi kom hem så fick Oskar ligga kvar ute, han hade somnat, jag och Viktor gick in för att äta mellis. Oskar vaknar innan vi hinner att sätta oss och det är nu det börjar... Oskar har varit svår att få nöjd under eftermiddagen och velat äta mycket. Det har gjort att Viktor fått mindre tid tillsammans med mamma och det i kombination med att han sovit lite var inge bra....

Har verkligen kämpat med att båda barna skulle få så mycket av mamma som möjligt men det finns bara en av mig och visst mycket jag kan göra...
Jag och Viktor badade Oskar och det gick bra. Sedan så somnade Oskar en liten stund i sittern. Då passade jag och Viktor på att duscha och det gick hur bra som helst och han var på superhumör. Lagom till att Viktor skulle komma ut ur duschen så vaknade Oskar och det var igång igen....

Det slutade med att Viktor fick äta kvällsmat framför dumburken i morgonrock. Jag orkade verkligen inte med någon mer konflikt. Hest slut mentalt...
Men läggningen gick bra. Oskar satt i sittern medans jag gungade på den med ena foten och läste för Viktor.

Nu sover Oskar i soffan och Viktor i sin säng. Jag sitter och andas lite, äter smörgås och dricker te. Ska snart förbereda inför imorgon. Vi ska in till stan och träffa två av mina systrar. Ska bli mycket trevligt. Blir både lunch och fika!!



Men jag avslutar ändå dagen med någorlunda bra känsla. Jag har verkligen gett allt för mina barn idag, allt och lite till. Men jag har ändå inte räckt till. Men jag kan iaf känna att jag gav allt och det är inte dåligt det!! Sedan så räckte det inte hela vägen, men det är en dag imorgon och jag ska göra allt för mina barn även imorgon och kan hoppas på att det räcker till imorgon!

(Ironiskt att vi hade en sån här dag idag när jag imorse skröt om att det gick så bra. Man ska aldrig prata eller nämna sånna saker. Att jag aldrig lär mig...)
Becky
2012-02-16 @ 23:18:16

Usch när man känner så! Du gör ju så gott du kan! Ibland får det ena barnet vänta för det är ju som du skriver.. Det finns bara en mamma emma:) jag skickar mängder med styrkekramar!!! Kram kram

Fina Frun
2012-02-17 @ 03:46:08
URL: http://finafrun.se

hoppas du får en mysig dag på stan med syrrorna :)

Sara - Tripp, Trapp & Trullsan
2012-02-17 @ 10:02:25
URL: http://glamina.blogg.se/

Ibland är det verkligen tufft. Jag vet vag jag pratar om ;)

Men man gör så gott man kan.

Hoppas du får en riktigt fin dag idag!

Kramar

camilla
2012-02-17 @ 10:14:27

Har läst din blogg ett tag men aldrig kommenterat något men nu kände jag att jag var tvungen. Känner så igen mig i inlägget om att inte räcka till. Har själv en dotter på drygt 2 år och fick i dec 2011 en son. Det jobbigaste jag upplevt med att ha två barn är just upplevelsen av att inte räcka till åt båda. Hur man än försöker ibland så blir det inget bra. Känns som jag alltid säger vänta lite till den största. Försöker verkligen att ge båda min uppmärksamhet så mycket det bara går men ibland räcker det helt enkelt inte men då har man i alla fall gjort allt man kan, man har gett 100 procent och det ska man vara stolt över.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0