Jag är i chock..

Hittade det här på en blogg jag följer och kikade på klippet och det berörde mig ända in i själen. Fick otroligt ont i magen och fick en chock. Att man kan göra såhär, det är helt vansinnigt!!! Eller har jag fel??
Enligt allt jag har lärt mig så borde det här vara hur farligt som helst för bebisarna...
Tänk om det finns folk som tycker att det ser jättebra ut och gör det själva hemma utan någon hjälp. Jag vågar inte tänka på vad som kan hända med barna..
Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva, jag är i någon form av chock som sagt. Borde egentligen inte lägga ut den på bloggen eftersom jag inte tycker att det som visas är bra eller positivt men vill ändå höra vad ni tycker.
Är det här något som ni skulle kunna göra eller tycker ni att det är lika hemskt som jag??
 
Jag vill varna lite för det här klippet då jag egentligen inte tycker om det men är i fullständig chock över att sånt här pågår. Eller så är det fejk helt enkelt, men det tror jag inte då det ändå känns riktigt.
 
Linda
2012-07-06 @ 09:13:23
URL: http://www.lindasbubbla.blogg.se

Men hjälp!!!
Hoppas innerligt att det inte är "på riktigt"!!!
Ser verkligen helt vansinnigt farligt ut.

Svar: Jag hoppas att det inte är "på riktigt" men det är något inom mig som tyvärr säger att det är det. Jag kan dock inte förstå det, helt vansinnigt!!
emmsaklemmsa

Melanie
2012-07-06 @ 09:30:00

Jag har hört om detta, men vill inte titta på klippen. Det är helt jävla sjukt, detta om något borde väl vara barnmisshandel!

Jessica
2012-07-06 @ 10:38:25
URL: http://cariisma.blogg.se

Jag har inte orkat kolla på det, men blev visad av några upprörda arbetskamrater en gång. Barnmisshandel enligt mej!!

Svar: Jag visste inte vad det var innan jag körde igång klippet. När klippet väl var igång så trodde jag först inte på vad jag såg.. :(
emmsaklemmsa

Maria - mamma till Liam ☆
2012-07-06 @ 14:21:18
URL: http://fashionstars.blogg.se

så hemsk när barnet gråter samtidigt!! vet inte om fler gråter, klara inte av att se hela. så sjukt hemskt verkligen! borde vara olagligt

Svar: Det är fruktansvärt! Det är fler barn som gråter och det gör ont i hela kroppen! Blev så otroligt illa till mods.... :S
emmsaklemmsa

Malene
2012-07-06 @ 14:30:40
URL: http://fitnesslifestyle.blogg.se

Vidrigt!! :-(

Madde
2012-07-06 @ 14:39:31
URL: http://olssonandersson.blogspot.com

Men usch, Så hemskt!!!

Sara
2012-07-06 @ 20:17:07
URL: http://saaaraaas.blogspot.com

Nej men fy! Jag orkade inte se hela, men va hemskt att folk verkar tycka att det är en bra metod även för deras barn.... Ser de inte att barnet gråter!? Det borde ju verkligen vara olagligt!?
Det går ju emot allt man lär sig och tror på...


Svar: Jag tycker också att det är helt vansinnigt. Barnen måste ju vara rädda och det borde ju göra ont på dom tycker jag... :S
emmsaklemmsa

Erika - Charlie och Stellas mamma
2012-07-06 @ 21:55:58

Jag tror att det är på riktigt för dom visade denna video på Doctors på tv4. Där berätta dom att kvinnan lär ut den här metoden och har kurser..
Helt sjukt är det!
Läkarna sa också att det är väldigt farligt för barnet som faktiskt kan dö.

Svar: Usch usch usch!!!
emmsaklemmsa

Anna K
2012-07-06 @ 22:11:16

Fruktansvärt. Jag började storgråta och klarade inte se hela...

Sandra B
2012-07-07 @ 10:10:42

Detta har jag läst och sett tidigare, det är tyvärr på riktigt!
Helt vansinigt!
Att föräldrar lämnar sina barn frivilligt till denna kvinna är gör mig helt galet.
:-(

Svar: Förstår inte hur föräldrarna resonerar. Undrar om kvinnan har barn själv....??
emmsaklemmsa

Hanna Karlsson
2012-07-12 @ 22:00:32
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Det där är så vidrigt. Mådde sjukt dåligt när jag såg det första gången.

Svar: Det är så otroligt skrämmande!
emmsaklemmsa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0