Hårfunderingar

Jag tänker fram och tillbaka angående mitt hår...
Det har blivit väldigt långt och jag tycker att det är lite tråkigt.. Men å andra sidan så har jag lagt ner lite mer tid på håret de senaste dagarna, haft en blomma i håret, försökt mig på att göra fläta och lite så och då blev det lite roligt med långt hår. Men samtidigt så är det ofta i vägen och frestande för barna att dra i och det är inte så kul.
Att klippa lugg går helt bort den här gången, blir så irriterad på den när jag vill ha bort den på sommaren så nu får den vara lång. Och så har jag en virvel som gör att jag måste blåsa håret efter varje tvätt och det har jag ingen lust med precis nu...
Jag vet inte när jag gjorde nåt kul med håret hos frisören sist. Det blir bara att jag klipper mig. Nu när det börjar bli höst så kommer alltid lusten att göra nöt med nån färg eller göra slingor. Men eftersom håret just nu är helt obehandlat är det lite tråkigt att göra nåt med färg eftersom man måste underhålla.

Gah!!!! Har så svårt att bestämma mig!! Vad skulle ni ge för tips att göra med håret?

Karin Davidsson
2012-10-06 @ 13:20:12

Åh jag älskar att ha långt hår! Men fördelen med din hårtyp är ju att det går att klippa frisyrer :) Men jag tycker du är fin i långt, jag brukar experimentera med flätor. Inbakad från ena sidan till andra eller bara en lång rakt bak, fiskbensfläta (superenkelt, kolla youtube), eller halva håret i fläta...
Men också enkelt att testa lite olika med några få hårspännen, göra sidbena och använda spännen för att sätta upp allt hår på ena sidan medan det på andra sidan (där det är mest hår) får hänga fritt, eller resultera i en fläta. Hög tofs högt uppe på huvudet är snyggt och smidigt när man har bråttom också :) Länge leve långt hår, haha!
Kram

Svar: Det finns ju verkligen jättemycket man kan göra med långt hår! Men man måste ha orken att lära sig.. Och jag har inte så långt tålamod när det kommer till håret, det ska helst fixa sig självt innan jag gått upp så jag slipper hålla på med det.. ;) Men det är ju bara att träna träna träna så lär man sig nog till slut :)
emmsaklemmsa

Maria - mamma till Liam ☆
2012-10-06 @ 21:35:42
URL: http://fashionstars.blogg.se

tycker att du har jättefint hår! :)

Svar: Tack!! :)
emmsaklemmsa

hanna rantala
2012-10-11 @ 18:18:59

axel långt är ju super fint!:) om du vill göra en lagom
förändring!;) men kort hår är väldigt underhållsfritt;) duscha, ev.blåsa spraya -klart!:)
men du är fin i det långa håret...:)

Svar: Tack!! Ja, jag får ta mig en funderare på hur jag vill ha det. Ska leta lite inspiration på nätet också tänkte jag.. :)
emmsaklemmsa

Becky
2012-10-13 @ 17:26:25

Du skulle kunna lägga i en toning... då får man den här NYA känslan och kul med lite förändring men den går succesivt ur... du behöver inte underhålla, ingen ful utäxt men efter ett tag så har du tillbaka din vanliga hårfärg och du kan göra något nytt :)

Sen är det verkligen skitsnyggt med långt hår men jag förstår vad du menar! kanske ska klippa lite etapper? ;)

Svar: Ja, får fortsätta fundera lite. Jag är ju alltid sugen på slingor när det blir höst. Men om du vill sätta saxen i håret så är du välkommen!!! ;)
emmsaklemmsa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0