Mycket känslor

Två bilder från gårdagens Instagram (emmsaklemmsa)
 
Igår var det en hel del känslor i omlopp.
Var ju till läkaren med min led/finger och blev tagen på allvar direkt eftersom det var en otroligt tydlig svullnad runt kulleden på mitt vänstra pekfinger. Jag blev skickad till lab och där var det stick i armen som gällde. Profylaxandningen är bra på andra ställen än i förlossningssalen också!! :)
Fick sedan vänta ca 10 minuter innan jag fick komma in till läkaren igen. Mina prover visade ingenting men eftersom jag hade en tydlig svullnad och haft ont till och från i båda händerna sen i maj så skickade han ändå en remiss till röntgen. Med mig hem fick jag receptbelagda värktabletter som jag ska ta 2-3 gånger om dagen...
 
Så nu går jag och väntar på en kallelse för att få röntga både händer och fötter för att se om det visar nåt.
Det var dubbla känslor när proverna inte visade nåt. Jag har ju ont och det skulle ha varit skönt att få ett svar på vad det är som gör ont. Min mamma tror att det är överansträgning och jag hoppas innerligt att hon har rätt.
 
Efter vc igår så åkte jag och Oskar hem till Vivi och Simon för att hänga där tills det blev dags att hämta Viktor. Pratade med Vivi och berättade att jag ändå kände mig positiv och att man inte ska måla f*n på väggen. Men under eftermiddagen och kvällen så började jag tänka mer och mer och just nu känner jag mig inte så munter längre. Tänk om röntgen faktiskt visar nåt? Vad är det? Reumatism kanske? Jag vet inte. Men hur blir det om det är det...?! Med smärta? Är det ärftligt? Kommer mina två älskade barn att få samma sjukdom som mamma isf? Om det är ärftligt, kommer jag ha samvete att skaffa ett eller ännu fler barn till när jag vet att de kanske kommer att bli sjuka??
 
Mycket tankar som snurrat och jag har inte sovit så bra inatt.. Ska försöka skaka av mig olustkänslan och njuta av dagen. Jag vet ingenting än och jag måste försöka tänka positivt!!!
Men jag är nyfiken.. Hur resonerar du? Om du visste att du hade en ärftlig sjukdom, inte bara i släkten utan en sjukdom som brutit ut på dig, skulle du skaffa barn då?
Maria
2012-10-26 @ 08:26:49
URL: http://fashionstars.blogg.se

Får verkligen hoppas att det inte är något allvarligt! :)

Svar: Proverna visade ju inte på nåt så läkaren sa att det var en väldigt liten risk att det skulle vara nåt men han ville ändå att jag skulle iväg på röntgen.
emmsaklemmsa

Maria- tvåbarnsmamma
2012-10-26 @ 14:17:39
URL: http://mariatellebo.blogg.se

Verkligen jätte svårt att ta sådana beslut, har ni det i släkten?! Om inte så skulle jag nog våga skaffa fler..
Nu hoppas vi självklart att det inte är en ärftlig sjukdom utan bara som din mamma säger, en överansträngning!

Svar: Precis, hoppas på det också. Pratade med min pappa igår och vad han visste fanns det inte på hans sida och det finns inte på mammas sida heller. Vi får avvakta till röntgen och se då helt enkelt.
emmsaklemmsa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0