Hyper...

Veckan innan jag började jobba började jag känna av stressnivån i kroppen igen.. veckan jag började jobba blev det ytterligare lite värre och den här veckan har varit jobbig.. 

Det känns som att det är så mycket i livet just nu som jag inte har kontroll över. För någon som vill veta och gillar kontroll är det ingen bra grej.. då blir jag hyperextrem där jag känner att jag har kontroll och där jag kan slappna av. För mig är det, just nu, träningen.... jag har nästan 800 aktivitetsminuter reggade den här veckan. Där är yoga, gym, hemmaträning och promenader inräknade. Det har blivit 5 raska långpromenader, 6 yogapass, 5 turer till gymmet och ett hemmapass... Det här är inte ett sunt beteende, jag vet det. I huvudet vet jag det.. men återigen, kroppen lyssnar inte på det huvudet säger och känslan i kroppen om jag inte rör på mig är nästintill outhärdlig... 
Samtidigt mår jag inte dåligt över träningen. Själva träningsgrejen är inte ett tvång utan snarare en strategi för att överleva. Men anledningen till träningen behöver ändras... Mitt förhållande till träning har i perioder inte varit hälsosam av andra anledningar. Nu tränar jag för att jag mår gott av det. Jag har fortfarande kroppsmål men jag har ingen press med tid. 

Jag känner mig kluven och ibland väldigt motsägelsefull mot mig själv när det gäller allt det här.. jag känner båda sidorna av myntet hela tiden och har svårt att veta vilket ben jag ska stå på.. kanske bara flyta med och låta tiden avgöra vad som är bäst för mig, göra det jag mår bra av i kroppen och låta huvudet anpassa sig istället för att försöka få kroppen att anpassa sig efter huvudet...

(null)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0